Nuffnang Ads

Thursday, March 7, 2013

Minum Air Gula

Its normallah kan untuk first trimester ni, ibu mengandung kene minum air gula. Air yang tersangat manis itu..  konon2 nak test kandungan gule dalam badan..

Penah gak en. Somi tanye, nape die wat test camtu? Kalau mmg dalam badan dah ade gule yang tinggi, minum lak air gule, tak ke bahaye?? so aku pun terpikir, tol gak kan. pastu skarang baru terpikir balik. thats why la dr suh kite pose dari malam tu. huhu..

Aku kene minum air gule 9 hb januari 2013.. Mase tu aku baru je lapor diri kat UKM sebagai pembantu setiausaha pejabat selama 2 hari.. hehe.. Memang pekerja contoh kan??

k lupekan UKM..  aku g kul 7.30 kat klinik kesihatan beranang, kul 8 leh masuk. jumpe doktor, n kul 8.30 tepat nurse amik darah sebelum minum air gule. (coz aku tengok jam time tu). pas minum air gule, aku pun tunggu la kat situ.. aku tak tau lak boleh balik. wat penat je aku tunggu. huhu.. tibe2, sebelum pukul 10 die dah panggil balik amek darah. aik, lum 2 jam. lau camni mmg kmpirm ade kncing manis.. Lum sejam setengah pun. aku siap tya, dah cukup 2 jam ke? die jawab dah. haish.. igt aku tak sekolah ke? tak reti kire2 matematik.. tak caye tanye cikgu aku, Cikgu Wan Zalina. Aku dulu jaguh tau math2 ni.. heheh. belagak lak.

k.. tak pe la.. redha.. 2 weeks after that, baru lah diorang call kate aku ade GDM... tak tau ape tu GDM leh tengok sini. Gestational Diabetes Mellitus.  n start dari situ lah bermulenyer perjalanan hidup aku sebagai seorang ibu hamil ber GDM.. huhu.. tiap2 3 minggu kene wat BSP (blood sugar profile) 4x sehari dalam sehari n esoknyer kene wat review kat doktor.. aku ok lagi.. tapi siyesly aku kesian dengan en.Somi. die kene temankan aku bab aku tak de lesen n tak pandai bawak kete.. huhu.. Sabar yer. Ni lah dugaan bakal ayah dan ibu for the first time.

No comments:

Post a Comment

mY dEaR fOlLoWeRs.. LoVe U oLLs.. =)